MERÜLŐHELYEK

Rovinj

Rovinj

Megannyi csodás merülőhely, számtalan hajóroncs várja a búvárokat, köztük talán a legegyedülállóbb az a hely, ahol egy 1914-ben elsüllyedt hajóroncsnak, a híres Barron Gautschnak a maradványait tekinthetjük meg.

Megannyi csodás merülőhely, számtalan hajóroncs várja a búvárokat, köztük talán a legegyedülállóbb az a hely, ahol egy 1914-ben elsüllyedt hajóroncsnak, a híres Barron Gautschnak a maradványait tekinthetik meg a búvármaszk üvegén át a gyakorlottabb búvárok.

Ismertebb merülőhelyek

Baron Gautsch - hajóroncs
Hossz: 85 méter
Mélység: 28-39 méter
Az utasszállító hajó 1908-ban gördült le Dundee-ban, Skóciában, és futott ki a tengerre, mint a megrendelt három gőzhajó első darabja. A három gőzmotorral meghajtott hajóval a gyártó kissé felsült, ugyanis nem elég, hogy késtek a szállítással, ráadásul a meghajtás sem volt megfelelő, így Trieszben át kellett alakítani mindegyiket. Az átalakítások után a Baron Gautsch rövid civil életet követően, 1914 júliusában az Osztrák-Magyar Monarchia tengerészetének kötelékébe lépett és szállított utasokat és hadianyagot Kotor (Montenegró) és Trieszt között. 1914 augusztusában a hadbalépés után azonnal elrendelte a királyi és császári admiralitás, hogy lássák el aknazárral a Monarchia jelentősebb kikötőit az Adrián. Ezt jelezték a hajózási cégeknek is és javasolták védett útvonalak használatát.
A figyelmeztetés ellenére a Baron Gautsch 1914 augusztus 13-án délután 336 emberrel a fedélzetén ráfutott az aknazárra. Hatalmas robbanás rázta meg a hajót, füst gomolygott a taton, majd a hajó elkezdett lassan az oldalára dőlni. Az utasok pánikszerűen próbáltak meg a mentőcsónakokhoz jutni, voltak akik a tengerbe vetették magukat. A robbanást követően a hajó tíz perc alatt elsüllyedt. A közelben tartózkodó aknatelepítő hajó, a Basilisk, továbbá a Csepel és a Balaton hajók azonnal a katasztrófa helyszínére sietettek, és működtek közre sikeresen 159 utas kimentésében, de 177 ember sajnos így is meghalt.
A 85 méter hosszú hajó egyenesen áll a tengerfenéken 40 méteres mélységben, fedélzete 28 méterre van a vízfelszín alatt. Normális esetben kb. 10-30 méterre is el lehet látni. Rengeteg kis hal úszkál a hajóés búvárok körül, szinte karnyújtásra, semmitől sem zavartatva magát. A kényelmes merüléshez jól jön a száraz ruha, de nyáron nedves ruhában is nagyon jót lehet merülni. A fedélzet és a felépítmények fém váza közé könnyen be lehet úszni, nagyon látványos ez a rész.
A hajó a hatalmas méretével és szomorú sorsával együtt hoz létre merülés során egy olyan hangulatot, amit roncsbúvár sosem felejt el. Kísérteties és káprázatos is egyben, amikor a búvár a hajó fedélzetének felső részében bolyong, miközben kintről beszűrődik a messzi nap fénye. Aki teheti, ne hagyja ki.

Giuseppe Dezza - hajóroncs
A hajót a II. Világháborúban torpedótalálat érte, ennek következtében a hajótest kettétört és így süllyedt 35 méter mélyre, részei pedig egymástól 50 méterre. A fedélzet 30 méteres mélységben található, ahol a sokszínű növény- és állatvilág még az épségben maradt és jól látható fegyverzetet is meghódította.
A hajó eredeti hossza 35 méter volt.

Hans Schmidt (Istra) - hajóroncs
Az isztriai tengeri rész egyik leglátványosabb hajóroncsa.
Az I. Világháborúban süllyedt el a 80 méter hosszú, 11 méter széles hajó, mely a mai napig is pompásan látható 28- 42 méter mélységben. A kettétört roncs környezetében lőszer, kézigránát, akna és más fegyvermaradványokat láthatunk. Gazdag állat- és növényvilágnak ad otthont ez a páratlan élményt nyújtó hajóroncs.
Angol kémhajó volt a II. Világháború végén. 1945 májusában aknára futott és percek alatt elsüllyedt. Eredetileg hadtápos hajónak készült, vonóhálóval halászott, de 1942-től már kémfeladatokat is ellátott, és sikeresen részt vett két nagyobb hadműveletben. A roncs 55 méter hosszú, 8 méter széles és 30 méteres mélységben nyugszik. Az árboc már 17 méter mélyen tárul elénk. A roncs teljes felületét befedik a beszakadt halászhálók, melyek alatt épen maradt fegyverzet található, gazdag növény- és állatvilággal.

Maona - hajóroncs
A II. Világháborúban süllyedt el, kiszolgáló hajó volt. A fenéken 30-36 méteres mélységben fekszik, 40 méter hosszúés 8 méter széles. A roncs belsejében sok halfaj talált otthonra, rákokkal, szépiákkal találkozhatunk.

John Gilmore - hajóroncs
A gőzhajó az I. Világháborúban futott aknára. Maradványai 60 méter hosszan és 8 méteres szélességben terülnek el a fenéken. Nitrox légzőgázzal érdemes itt merülést végrehajtani. A roncs küröl macskacápákkal, homárokkal, lepényhalakkal és szardínia rajokkal találkozhatunk.

Romagna - hajóroncs
Teherszállító hajó volt, mígnem a II. Világháborúban elmerült 30-40 m mélyre. 65 m hosszú, 8 m széles, korallok és növények által borított horvátországi hajóroncs. Egy-másfél órás út alatt lehet elérni Rovinjból.

Numidia - hajóroncs
A II. Világháború alatt elsüllyeszett hajó. Jó tájékozódó képesség és lámpa használata ajánlott, mert a hajó 120 m hosszúés 28-40 méter közötti mélységben található. 1 óra 20 perc alatt érhető el Rovinjból.

Banjole szigeti barlangok
Az aprócska sziget Banjole közelében található víz alatti barlangok. Kezdők számára is kiváló merülőhely, azonban vigyázni kell az erős áramlatokkal. A barlang 5 méter mélyen kezdődik, legnagyobb mélysége 12 méter és egyenesen a sziget közepére vezet. A jó látási viszonyok lehetővé teszik, hogy megfigyeljük a nyüzsgő tenger alatti életet.

Figarola sziget
Különleges merülőhely, mely egy kisebb és egy nagyobb szigetből áll. A két sziget között teraszos talajon páratlan látványt nyújtó osztriga telepeket találunk 21 méter mélységig. A nagyobb sziget felszínéről jól megfigyelhető a lépcsőzetes tagolódás, ami a víz felszíne alatt folytatódik és homokos talajban végződik 30 méter mélyen. Tengeri angolnát, csikóhalat, kakas halat, különböző rákokat láthatunk itt. Holdkráterre emlékeztetőüregeit a polipok is kedvelik.

Továbbiak

Klub információ

Diving Sopron búvárklub

9400 Sopron, IV. László király utca 4.
info@diving-sopron.hu+36 70 3704686

Adatkezelés | ÁSZF | Impresszum

explorer

Vélemények

Gábor Krajczár
Remek oktatás, kemény vizsgabiztos :-) de megéri, az élmény felbecsülhetetlen! (Translated by Google) Great education, hard invigilator :-) but well ...
Viktória Szórádi-Pinezits
Határok feszegetése, adrenalin, szuper társaság, még szuperebb oktató. Összegezve két szóval: felejthetetlen élmény... (Translated by Google) Border ...
Gergely Jaczkó
Jó társaság, nagyon jó túrák és egy nagyon nyugodt jó fej oktató aki a nehéz diákokat is jól ...
János Jaczkó
Rugalmas oktatási rend. Magabiztosságot nyugalmat kifejező oktató ! Azt hogy OWD búvár lettem részben neki is ( fiamnak és persze kis ré...
Zoltán Papp
Nagyon jó élmény volt, csak ajánlani tudom az élménymerülést :) (Translated by Google) It was a very good experience, I can ...
Csilla Vidáné Ivánkovics
Március 10-én vett részt 10 éves fiam az élmény búvárkodáson. Ha azt mondom egész hazaúton azt hallgattam: ...
Will Cragin
An awesome diving experience. Balazs was very accommodating with everything, especially with the fact that I don't speak much Hungarian. He was able to speak ...
Dalma Bobula
Szuper búvár csapat! Nagyon segítőkészek és profik :) (Translated by Google) Super diving team! Very helpful and pros :)
Boraszat Orokos
Legyen egy ajándék 🎁 de lehet egy új kezdett. Jól szervezett csapat .Egy felejthetetlen élmény akár bakancslistádon egy pipa ki ...
Anikó Szekó
Tényleg élmény volt az élménymerülés. Profi szervezés, türelmes segítőkész oktatóval. Ajánlom mindenkinek aki ...
Gábor Bognár Nagy
Professionelle Tauchschule mit coolen Lehrer, top equipment, tolle guides gute Preise für Tauchkurse sowie fun dives.